Према Закону о Високом Савету судства, Административна канцеларија образује се за обављање стручних, административних и других послова у оквиру Савета. Одлуком о организацији и раду Административне канцеларије уређују се организација и рад Административне канцеларије, одређују и разврставају положаји и радна места запослених у Административној канцеларији и уређују друга питања од значаја за рад Административне канцеларије.
Послове у Административној канцеларији обављају државни службеници и намештеници. Административном канцеларијом руководи секретар Савета, који организује и обезбеђује њен јединствен рад и за свој рад и рад Административне канцеларије одговара Савету.
Организациона структура
Кабинет председника Савета
Кабинет председника Савета, као посебна функционално независна јединица обавља послове односа са јавношћу и административно-техничке послове, који се односе на:
- послове односа са јавношћу и протоколарне послове;
- координацију и припрему плана интегритета и извештавања о спровођењу;
- послови у вези спречавања сукоба интереса и вођење евиденције о поклонима;
- вођење евиденција дневних активности и распореда састанака;
- вођење интерних књига у складу са прописима о канцеларијском пословању;
- састављање контакт листи потребних за рад Савета;
- подршку у организацији пословних састанака и пријем странака;
- вођење белешки и припрема записника са пословних састанака;
- административно-техничку подршку у припреми седнице Савета;
- административно-техничку подршку пословима секретара Савета;
- припрему разних дописа и обавештења са кратким садржајем по налогу председника, секретара и помоћника секретара;
- спољну и интерну пословну комуникацију за потребе председника Савета, чланова Савета, секретара Савета и помоћника секретара,
- и друге послове који су од значаја за рад Кабинета, Канцеларије и Савета.
Сектори
Сектор за статусна питања судија и судија поротника
Сектор за статусна питања судија и судија поротника обавља управно-правне, стручно-оперативне, информатичке и административно-техничке послове, који обухватају:
- руковођење, планирање и организацију рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
- присуствовање седници Савета и припрему записника са седнице Савета;
- припрему материјала за одлучивање Савета о статусним и другим питањима положаја судије, председника суда и судије поротника и израду нацрта одлука;
- послове везане за поступак избора судије и председника суда, и за поступак престанка судијске функције и функције председника суда;
- израду нацрта одлуке о избору судије и избору председника суда, о престанку судијске функције и престанку функције председника суда, о постављењу вршиоца функције председника суда и других одлука из делокруга Савета;
- послове везане за поступак избора судије поротника и за поступак престанка функције судије поротника, и израду нацрта одлукa;
- планирање, праћење и припрему аката за поступак вредновања рада судије и председника суда;
- припрему материјала и нацрта одлуке за одлучивање по притужби судије у вези са повредом његових права, за одлучивање по захтеву судије за заштиту од непримереног утицаја и за одлучивање о неспојивости судијске функције са другом функцијом, послом или приватним интересом, по писменом обавештењу судије или другог лица;
- припрему нацрта одлуке по жалби против одлуке Дисциплинске комисије;
- припрему одговора на тужбу или жалбу учесника у поступку против одлуке Савета;
- вођење личног листа за сваког судију и судију поротника;
- вођење аналитичке евиденције о статусним питањима судија и судија поротника:
- израду аналитичких и статистичких извештаја о статусним и другим питањима положаја судије, председника суда и извештаја о раду судова;
- обавештавање надлежне агенције о избору и престанку судијске функције и функције члана Савета;
- послове прикупљања, евидентирања и обраде података о кандидатима за избор;
- припрему мишљења на правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у суду;
- редовно објављивање одлука, обавештења и других аката Савета;
- информатички послови и послови старања о рачунарској и биротехничкој опреми;
- израду извештаја, анализа и информација из делокруга Сектора;
- праћење прописа из области од значаја за рад Сектора;
- праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Сектора,
- и други послови из делокруга Сектора.
Одељење за послове статусних питања судија и судија поротника
Одељење за послове статусних питања судија и судија поротника обавља управно-правне и административно-техничке послове, који се односе на:
- руковођење, планирање и организација рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
- припрему материјала за одлучивање Савета о статусним и другим питањима положаја судије, председника суда и судије поротника;
- припрему материјала за поступак избора судије, председника суда и судије поротника;
- праћење и координацију активности у вези са поступком избора;
- припрему нацрта одлуке о избору на судијску функције, функцију председника суда и функцију судије поротника;
- праћење и припрему одлуке о престанку судијске функције, престанку функције председника суда, и одлуке о постављењу вршиоца функције председника суда;
- планирање, праћење и припрему аката за поступак вредновања рада судије и председника суда;
- унос и обраду пријава за избор судије, председника суда и судије поротника;
- прибављање података и мишљења потребних за поступак избора;
- административно-техничку подршку поступку избора;
- пословну комуникацију са државним и другим органима и организацијама везано за послове из делокруга Сектора;
- израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одељења;
- праћење прописа из области од значаја за рад Сектора,
- и други послови из делокруга Сектора.
Одсек за стручно-оперативну и информатичку подршку
Одсек за стручно-оперативну и информатичку подршку обавља статистичко-аналитичке, стручно-оперативне, информатичке и административне послове, који се односе на:
- руковођење, планирање и организација рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
- статистичку и аналитичку обраду података о статусним и другим питањима судија, председника судова и судија поротника;
- израду квантитативних анализа за потребе објављивања јавног конкурса за избор судије, председника суда и судије поротника;
- евиденцију о броју судија, праћење и ажурирање броја изабраних судија и председника судова, по имену и презимену и по називу суда за који су изабрани;
- припрему аналитичког прегледа података о кандидатима за избор;
- припрема и ажурира по налогу базу питања за испит којим се врши провера стручности и оспособљености кандидата за судију који се први пут бира на судијску функцију;
- пријављивање судије о датуму ступању на судијску функцију и о датуму престанка судијске функције, у Регистар јавних функционера;
- вођење личних листова судија и судија поротника;
- израду статистичких и аналитичких извештаја о раду судова;
- учествовање у изради упутства за састављање извештаја о раду суда и изради акта којим се одређује број судија и судија поротника;
- припрему мишљења на правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у суду, и евиденцију о истим;
- администрирање информационим системом за праћење рада судова и пружање информатичко-техничке подршке;
- креирање и чување базе тонских записа са седнице Савета;
- праћење и објављивање одлука, обавештења и других аката Савета на интернет страници Високог савета судства;
- израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека;
- праћење прописа из области од значаја за рад Одсека,
- и друге послове из делокруга Сектора.
Сектор за буџет и финансије
Сектор за буџет и финансије обавља финансијско-материјалне, стручно-оперативне и административно-техничке послове, који обухватају:
- руковођење, планирање и организацију рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
- израду предлога приоритетних области финансирања за Савет и судове;
- послове припреме предлога буџета за рад Савета и дела буџета за рад судова;
- финансијско планирање и извршење одобрених апропријација, у складу са одговарајућом буџетском класификацијом;
- расподелу дела обима и структуре буџетских средстава за текуће расходе судова у оквиру својих одобрених апропријација;
- контролу законите, наменске и економичне употребе буџетских средстава Савета;
- праћење и анализу утрошених средстава са аспекта потребних средстава;
- праћење и анализу прихода од судских такси и пренос судских такси судовима;
- послове јавних набавки за Савет и судове;
- буџетско рачуноводство и финансијско извештавање;
- давање смерница и упутства за унапређење финансијског пословања судова;
- надзор над трошењем буџетских средстава опредељених за рад судова;
- припрему података и финансијских анализа за потребе доношења пословних одлука, и за доношење годишњих и вишегодишњих планова у циљу ефикасног управљања финансијским и материјалним ресурсима;
- пословну комуникацију са државним и другим органима и организацијама везано за послове из делокруга Сектора;
- праћење прописа из области финансија и других области од значаја за рад Сектора;
- праћење стања и предлагање мера за унапређење рада Сектора;
- израду извештаја, анализа и информација из делокруга Сектора,
- и друге послове из делокруга Сектора.
Одсек за буџет и аналитичко-планске послове
Одсек за буџет и аналитичко-планске послове обавља стручно-оперативне, финансијске и административно-техничке послове, који се односе на:
- припрему предлога приоритетних области финансирања;
- припрему и израду упоредне анализе података о додељеним лимитима за наредни буџетски период и расходима судова из претходног периода;
- пријем и контролу предлога финансијског плана судова, консолидацију предлога на нивоу директног буџетског корисника (ДБК); припрему предлога дела буџета за рад судова за текуће расходе, осим расхода за судско особље и одржавање опреме и објеката, и унос предлога буџета у информациони систем за планирање буџета;
- припрему одлуке о расподели дела обима и структуре буџетских средстава за текуће расходе судова у оквиру својих одобрених апропријација;
- праћење и анализу прихода од судских и пренос судских такси судовима;
- праћење динамике извршења одобрених апропријација и квота за рад судова, са аспекта потребних средстава;
- израду квалитативне анализе позиција прихода и расхода судова у циљу пројекције потребног обима и структуре средстава за предстојећи период;
- пријем, обраду и контролу захтева судова за промену апропријација и квота, обраду и контролу ИП образаца судова (обрачуна плата за судије);
- промену апропријација и квота у информационом систему за извршење буџета;
- припрему пратеће документације у вези са променом квота, апропријација и преноса судских такси и припрему остале финансијске документације;
- израду извештаја о стању преузетих, а неизмирених обавеза судова (доцње судова);
- систематизовање и одлагање финансијске документације;
- праћење прописа из области финансија и других области од значаја за рад Одсека;
- праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
- израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека,
- и друге послове из делокруга Сектора.
Одсек за финансијско-рачуноводствене послове
Одсек за финансијско-рачуноводствене послове обавља финансијско-материјалне и административно-техничке послове, који се односе на:
- припрему предлога буџета за рад Савета, на основу анализе расхода из претходног периода и реално планираних потреба за наредни период;
- израду финансијског плана у складу са одобреним апропријацијама у буџету, по ближим наменама и активностима;
- извршење буџета са одговарајуће економске класификације расхода,
- у информационом систему за извршење буџета;
- праћење извршења буџета у односу на одобрене апропријације, промене апропријација и квота на месечном нивоу;
- обрачун, контролу и исплату личних примања запослених у Високом савету судства, преко централног информационог система за обрачун зарада;
- обрачун и исплату примања лицима ван радног односа;
- пријем и контролу рачуноводствених исправа (фактуре, решења, карнет, уговори,…);
- састављање рачуноводствених исправа о пословној промени и пратеће документације;
- послове јавних набавки, праћење и реализацију закључених уговора;
- вођење помоћних књига, евидентирање пословних промена и финансијских трансакција на основу одговарајуће буџетске класификације и валидних рачуноводствених докумената;
- попис имовине и обавеза на крају пословне године;
- усклађивање стања главне књиге Трезора са помоћним књигама, састављање периодичних и годишњег извештаја о извршењу буџета Савета и израду завршног рачуна, у информационом систему за подношење финансијских извештаја;
- пријем, контролу и сравњивање извештаја о извршењу буџета судова са главном књигом Трезора, на кварталном и годишњем нивоу;
- састављање консолидованих финансијских извештаја судова на нивоу ДБК,
- у информационом систему за подношење финансијских извештаја;
- систематизовање и одлагање финансијске документације;
- праћење прописа из области финансија и других области од значаја за рад Одсека;
- праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
- израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека,
- и друге послове из делокруга Сектора.
Одељења
Одељење за кадровске и опште послове
Одељење за опште и кадровске послове обавља послове из области људских ресурса, правне, административне и помоћно-техничке послове, који се односе на:
- припрему нацрта кадровског плана и праћење кадровског плана;
- припрему прегледа података о запосленима за потребе израде предлога буџета и акта о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места;
- послове везане за поступак вредновања радне успешности, награђивања, напредовања и распоређивања запослених;
- предлагање програма стручног усавршавања за професионални развој запослених,
- праћење, координацију и евиденцију спроведених обука за стручно усавршавање;
- израду појединачних аката у вези са радноправним статусом чланова Савета, и државних службеника и намештеника запослених у Административној канцеларији;
- израду појединачних аката о остваривању права из радног односа;
- вођење, праћење и ажурирање кадровске евиденције и персоналних досијеа;
- пријаву/одјаву запослених код надлежних органа;
- припрему, координацију и праћење поступка пријема нових државних службеника;
- припрему уговора о раду и уговора о ангажовању лица ван радног односа;
- припрему података и документације за обрачун и исплату личних примања;
- израду потврда и уверења о којима се води службена евиденција;
- праћење и координацију послова и стања из области безбедности и здравља на раду;
- праћење и координацију послова управљања службеним аутомобилом;
- праћење послова одржавања хигијене у пословним просторијама;
- праћење прописа из области од значаја за рад Одељења;
- праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одељења;
- припрему извештаја, анализа и информација из делокруга Одељења,
- и друге послове из делокруга Одељења.
Одсек
Одсек за правне послове, европске интеграције и међународну сарадњу
Одсек за правне послове, европске интеграције и међународну сарадњу обавља нормативне, управно-правне и административно-техничке послове, који се односе на:
- припрему и израду подзаконских аката из надлежности Савета предвиђених законом;
- припрему и израду аката којима се уређује рад Административне канцеларије;
- припрему мишљења о нацртима закона којима се уређује положај судија, организација и рад судова и припрему стручних мишљења и образложења различитих правних аката који уређују положај судије, организацију и поступање суда, као и других системских закона које суд примењује или је од значаја за обављање судијске функције;
- сарадњу у изради подзаконског акта о организацији и раду суда и другог правосудног органа који је у надлежности министарства надлежног за правосуђе;
- проверу усаглашености одлука и других аката из надлежности Савета са важећим прописима;
- припрему акта којим се одређује број судија и судија поротника за сваки суд;
- припрему одговора поводом изјављених тужби против Високог савета судства;
- праћење европских интеграција, Стратегије развоја правосуђа и Акционог плана за поглавље 23, као и координацију активности које су у вези са међународном сарадњом;
- вођење евиденције и извештаја о облицима и начину остваривања сарадње са судским саветима других држава и међународним организацијама;
- припрему акта за утврђивање општих смерница за унутрашње уређење суда и припрему упутства за састављање извештаја о раду суда;
- припрему акта за програм почетне обуке за судију и акта за програм сталне обуке за судију и запосленог у суду;
- припрему предлога за годишњи план надзора над применом Судског пословника, и предлога за годишњи план надзора за праћење правилне расподеле предмета у судовима, по упутству;
- координацију активности везано за поступак спровођења надзора, припрему образаца и вођење евиденције о извршеном надзору суда;
- пријем и обраду притужби странке или другог учесника у поступку на рад судије или суда, експедовање притужбе надлежном председнику суда и вођење евиденције основаних притужби;
- административну припрему материјала и евиденција из делокруга Одсека;
- праћење прописа из области од значаја за рад Одсека, и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
- припрему извештаја, анализа и информација из делокруга рада Одсека,
- и друге послове из делокруга Одсека.
Одсек за подршку дисциплинским органима и етичком одбору
Одсек за послове дисциплинских органа и Етичког одбора обавља управно-правне и административно-техничке послове, који се односе на:
- стручну и административну подршку Дисциплинском тужиоцу, Дисциплинској комисији и Етичком одбору;
- пријем, разматрање и сачињавање кратког садржаја из поднетих дисциплинских пријава и комплетирање предмета на основу којег поступа Дисциплински тужилац;
- активности везане за подношење Предлога за вођење дисциплинског поступка, припрему додатног доказног материјала, прибављање писменог или усменог изјашњења судије о наводима из дисциплинске пријаве, подношење захтева за утврђивање кршења одредаба Етичког кодекса, по налогу Дисциплинског тужиоца;
- припрему захтева и материјала за поступање Етичког одбора;
- припрему нацрта Предлога за вођење дисциплинског поступка;
- активности које се односе на подршку вођења дисциплинског поступка за утврђивање дисциплинске одговорности судије и председника суда;
- припрему нацрта образложених одлука везано за дисциплинску одговорност судија и председника суда;
- праћење одлука о утврђеној одговорности судије за кршење Етичког кодекса;
- праћење налога Дисциплинске комисије и Етичког одбора за уписивање утврђене дисциплинске санкције судије и утврђене одговорности судије за кршење Етичког кодекса, у лични лист судије;
- праћење мандата чланова радних тела и припрему поступка за њихово именовање;
- припрему аката у вези са именовањем и радом чланова радних тела;
- административно-техничку подршку раду радних тела;
- вођење евиденције о предметима и старање о истим;
- праћење прописа из области од значаја за рад радних тела;
- праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
- припрему и израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека,
- и друге послове из делокруга Одсека.
Групе
Група за писарницу
Група за писарницу обавља административно-техничке послове, који обухватају:
- пријем, распоређивање и евидентирање предмета у електронској писарници;
- одређивање кратког садржаја предмета за уношење и чување података у систему за електронско вођење предмета;
- достављање предмета у рад унутрашњим организационим јединицама;
- чување предмета у роковнику, развођење и архивирање предмета;
- издвајање и припрему поште за експедовање и отпремање, преко поштанске службе и путем курира;
- непосредни пријем поднесака од странака;
- пружање основних информација странкама у вези поднесака;
- одвајање архивске грађе од безвредног регистратурског материјала, излучивање и уништавање безвредног регистратурског материјала;
- старање о документарном материјалу и архивској грађи Савета, у складу са прописима који уређују ову област;
- пословну комуникацију са изабраном архивском кућом за чување и складиштење регистратурског материјала везано за преузимање предмета на чување или благовремено достављање предмета или другог документарног материјала;
- праћење стања и прописа из области канцеларијског пословања и других области од значаја за рад Групе, предлагање мера за унапређење рада, припрему и израду извештаја и информација из делокруга рада,
- и друге послове из делокруга Групе.
Самостални извршиоци изван свих унутрашњих јединица
Интерни ревизор
Интерни ревизор, као самостални извршилац изван свих унутрашњих јединица обавља послове интерне ревизије, који се односе на:
- израду повеље, стратешки и годишњи план интерне ревизије;
- интерну ревизију организационих јединица Савета и свих пословних процеса;
- интерну ревизију система, финансијску ревизију и ревизију усаглашености интерних аката са прописима;
- учествовање у финансијском надзору судова, у делу послова интерне ревизије;
- вођење евиденције и израду извештаја и информација о спроведеним ревизијама;
- праћење прописа из области од значаја за послове интерне ревизије;
- праћење стања, предлагање мера за унапређење послова из делокруга послова интерне ревизије, и друге послове који су од значаја за рад интерног ревизора.