Према Закону о Високом Савету судства, Административна канцеларија образује се за обављање стручних, административних и других послова у оквиру Савета. Одлуком о организацији и раду Административне канцеларије уређују се организација и рад Административне канцеларије, одређују и разврставају положаји и радна места запослених у Административној канцеларији и уређују друга питања од значаја за рад Административне канцеларије.

Послове у Административној канцеларији обављају државни службеници и намештеници. Административном канцеларијом руководи секретар Савета, који организује и обезбеђује њен јединствен рад и за свој рад и рад Административне канцеларије одговара Савету.

Погледај мапу организационе структуре Документа административне канцеларије

Организациона структура

Повратак на структуру

Кабинет председника Савета

Кабинет председника Савета, као посебна функционално независна јединица обавља послове односа са јавношћу и административно-техничке послове, који се односе на:

  • послове односа са јавношћу и протоколарне послове;
  • координацију и припрему плана интегритета и извештавања о спровођењу;
  • послови у вези спречавања сукоба интереса и вођење евиденције о поклонима;
  • вођење евиденција дневних активности и распореда састанака;
  • вођење интерних књига у складу са прописима о канцеларијском пословању;
  • састављање контакт листи потребних за рад Савета;
  • подршку у организацији пословних састанака и пријем странака;
  • вођење белешки и припрема записника са пословних састанака;
  • административно-техничку подршку у припреми седнице Савета;
  • административно-техничку подршку пословима секретара Савета;
  • припрему разних дописа и обавештења са кратким садржајем по налогу председника, секретара и помоћника секретара;
  • спољну и интерну пословну комуникацију за потребе председника Савета, чланова Савета, секретара Савета и помоћника секретара,
  • и друге послове који су од значаја за рад Кабинета, Канцеларије и Савета.

 

Повратак на структуру

Сектори

Повратак на структуру

Сектор за статусна питања судија и судија поротника

Сектор за статусна питања судија и судија поротника обавља управно-правне, стручно-оперативне, информатичке и административно-техничке послове, који обухватају:

  • руковођење, планирање и организацију рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
  • присуствовање седници Савета и припрему записника са седнице Савета;
  • припрему материјала за одлучивање Савета о статусним и другим питањима положаја судије, председника суда и судије поротника и израду нацрта одлука;
  • послове везане за поступак избора судије и председника суда, и за поступак престанка судијске функције и функције председника суда;
  • израду нацрта одлуке о избору судије и избору председника суда, о престанку судијске функције и престанку функције председника суда, о постављењу вршиоца функције председника суда и других одлука из делокруга Савета;
  • послове везане за поступак избора судије поротника и за поступак престанка функције судије поротника, и израду нацрта одлукa;
  • планирање, праћење и припрему аката за поступак вредновања рада судије и председника суда;
  • припрему материјала и нацрта одлуке за одлучивање по притужби судије у вези са повредом његових права, за одлучивање по захтеву судије за заштиту од непримереног утицаја и за одлучивање о неспојивости судијске функције са другом функцијом, послом или приватним интересом, по писменом обавештењу судије или другог лица;
  • припрему нацрта одлуке по жалби против одлуке Дисциплинске комисије;
  • припрему одговора на тужбу или жалбу учесника у поступку против одлуке Савета;
  • вођење личног листа за сваког судију и судију поротника;
  • вођење аналитичке евиденције о статусним питањима судија и судија поротника:
  • израду аналитичких и статистичких извештаја о статусним и другим питањима положаја судије, председника суда и извештаја о раду судова;
  • обавештавање надлежне агенције о избору и престанку судијске функције и функције члана Савета;
  • послове прикупљања, евидентирања и обраде података о кандидатима за избор;
  • припрему мишљења на правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у суду;
  • редовно објављивање одлука, обавештења и других аката Савета;
  • информатички послови и послови старања о рачунарској и биротехничкој опреми;
  • израду извештаја, анализа и информација из делокруга Сектора;
  • праћење прописа из области од значаја за рад Сектора;
  • праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Сектора,
    • и други послови из делокруга Сектора.
Повратак на структуру
Одељење за послове статусних питања судија и судија поротника 

Одељење за послове статусних питања судија и судија поротника обавља управно-правне и административно-техничке послове, који се односе на:

  • руковођење, планирање и организација рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
  • припрему материјала за одлучивање Савета о статусним и другим питањима положаја судије, председника суда и судије поротника;
  • припрему материјала за поступак избора судије, председника суда и судије поротника;
  • праћење и координацију активности у вези са поступком избора;
  • припрему нацрта одлуке о избору на судијску функције, функцију председника суда и функцију судије поротника;
  • праћење и припрему одлуке о престанку судијске функције, престанку функције председника суда, и одлуке о постављењу вршиоца функције председника суда;
  • планирање, праћење и припрему аката за поступак вредновања рада судије и председника суда;
  • унос и обраду пријава за избор судије, председника суда и судије поротника;
  • прибављање података и мишљења потребних за поступак избора;
  • административно-техничку подршку поступку избора;
  • пословну комуникацију са државним и другим органима и организацијама везано за послове из делокруга Сектора;
  • израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одељења;
  • праћење прописа из области од значаја за рад Сектора,
  • и други послови из делокруга Сектора.
Повратак на структуру
Одсек за стручно-оперативну и информатичку подршку 

Одсек за стручно-оперативну и информатичку подршку обавља статистичко-аналитичке, стручно-оперативне, информатичке и административне послове, који се односе на:

  • руковођење, планирање и организација рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
  • статистичку и аналитичку обраду података о статусним и другим питањима судија, председника судова и судија поротника;
  • израду квантитативних анализа за потребе објављивања јавног конкурса за избор судије, председника суда и судије поротника;
  • евиденцију о броју судија, праћење и ажурирање броја изабраних судија и председника судова, по имену и презимену и по називу суда за који су изабрани;
  • припрему аналитичког прегледа података о кандидатима за избор;
  • припрема и ажурира по налогу базу питања за испит којим се врши провера стручности и оспособљености кандидата за судију који се први пут бира на судијску функцију;
  • пријављивање судије о датуму ступању на судијску функцију и о датуму престанка судијске функције, у Регистар јавних функционера;
  • вођење личних листова судија и судија поротника;
  • израду статистичких и аналитичких извештаја о раду судова;
  • учествовање у изради упутства за састављање извештаја о раду суда и изради акта којим се одређује број судија и судија поротника;
  • припрему мишљења на правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у суду, и евиденцију о истим;
  • администрирање информационим системом за праћење рада судова и пружање информатичко-техничке подршке;
  • креирање и чување базе тонских записа са седнице Савета;
  • праћење и објављивање одлука, обавештења и других аката Савета на интернет страници Високог савета судства;
  • израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека;
  • праћење прописа из области од значаја за рад Одсека,
  • и друге послове из делокруга Сектора.
Повратак на структуру

Сектор за буџет и финансије

Сектор за буџет и финансије обавља финансијско-материјалне, стручно-оперативне и административно-техничке послове, који обухватају:

  • руковођење, планирање и организацију рада, старање да се послови организационе јединице којом руководи обаве делотворно и у року;
  • израду предлога приоритетних области финансирања за Савет и судове;
  • послове припреме предлога буџета за рад Савета и дела буџета за рад судова;
  • финансијско планирање и извршење одобрених апропријација, у складу са одговарајућом буџетском класификацијом;
  • расподелу дела обима и структуре буџетских средстава за текуће расходе судова у оквиру својих одобрених апропријација;
  • контролу законите, наменске и економичне употребе буџетских средстава Савета;
  • праћење и анализу утрошених средстава са аспекта потребних средстава;
  • праћење и анализу прихода од судских такси и пренос судских такси судовима;
  • послове јавних набавки за Савет и судове;
  • буџетско рачуноводство и финансијско извештавање;
  • давање смерница и упутства за унапређење финансијског пословања судова;
  • надзор над трошењем буџетских средстава опредељених за рад судова;
  • припрему података и финансијских анализа за потребе доношења пословних одлука, и за доношење годишњих и вишегодишњих планова у циљу ефикасног управљања финансијским и материјалним ресурсима;
  • пословну комуникацију са државним и другим органима и организацијама везано за послове из делокруга Сектора;
  • праћење прописа из области финансија и других области од значаја за рад Сектора;
  • праћење стања и предлагање мера за унапређење рада Сектора;
  • израду извештаја, анализа и информација из делокруга Сектора,
  • и друге послове из делокруга Сектора.
Повратак на структуру
Одсек за буџет и аналитичко-планске послове 

Одсек за буџет и аналитичко-планске послове обавља стручно-оперативне, финансијске и административно-техничке послове, који се односе на:

  • припрему предлога приоритетних области финансирања;
  • припрему и израду упоредне анализе података о додељеним лимитима за наредни буџетски период и расходима судова из претходног периода;
  • пријем и контролу предлога финансијског плана судова, консолидацију предлога на нивоу директног буџетског корисника (ДБК); припрему предлога дела буџета за рад судова за текуће расходе, осим расхода за судско особље и одржавање опреме и објеката, и унос предлога буџета у информациони систем за планирање буџета;
  • припрему одлуке о расподели дела обима и структуре буџетских средстава за текуће расходе судова у оквиру својих одобрених апропријација;
  • праћење и анализу прихода од судских и пренос судских такси судовима;
  • праћење динамике извршења одобрених апропријација и квота за рад судова, са аспекта потребних средстава;
  • израду квалитативне анализе позиција прихода и расхода судова у циљу пројекције потребног обима и структуре средстава за предстојећи период;
  • пријем, обраду и контролу захтева судова за промену апропријација и квота, обраду и контролу ИП образаца судова (обрачуна плата за судије);
  • промену апропријација и квота у информационом систему за извршење буџета;
  • припрему пратеће документације у вези са променом квота, апропријација и преноса судских такси и припрему остале финансијске документације;
  • израду извештаја о стању преузетих, а неизмирених обавеза судова (доцње судова);
  • систематизовање и одлагање финансијске документације;
  • праћење прописа из области финансија и других области од значаја за рад Одсека;
  • праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
  • израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека,
  • и друге послове из делокруга Сектора.
Повратак на структуру
Одсек за финансијско-рачуноводствене послове 

Одсек за финансијско-рачуноводствене послове обавља финансијско-материјалне и административно-техничке послове, који се односе на:

  • припрему предлога буџета за рад Савета, на основу анализе расхода из претходног периода и реално планираних потреба за наредни период;
  • израду финансијског плана у складу са одобреним апропријацијама у буџету, по ближим наменама и активностима;
  • извршење буџета са одговарајуће економске класификације расхода,
    • у информационом систему за извршење буџета;
  • праћење извршења буџета у односу на одобрене апропријације, промене апропријација и квота на месечном нивоу;
  • обрачун, контролу и исплату личних примања запослених у Високом савету судства, преко централног информационог система за обрачун зарада;
  • обрачун и исплату примања лицима ван радног односа;
  • пријем и контролу рачуноводствених исправа (фактуре, решења, карнет, уговори,…);
  • састављање рачуноводствених исправа о пословној промени и пратеће документације;
  • послове јавних набавки, праћење и реализацију закључених уговора;
  • вођење помоћних књига, евидентирање пословних промена и финансијских трансакција на основу одговарајуће буџетске класификације и валидних рачуноводствених докумената;
  • попис имовине и обавеза на крају пословне године;
  • усклађивање стања главне књиге Трезора са помоћним књигама, састављање периодичних и годишњег извештаја о извршењу буџета Савета и израду завршног рачуна, у информационом систему за подношење финансијских извештаја;
  • пријем, контролу и сравњивање извештаја о извршењу буџета судова са главном књигом Трезора, на кварталном и годишњем нивоу;
  • састављање консолидованих финансијских извештаја судова на нивоу ДБК,
    • у информационом систему за подношење финансијских извештаја;
  • систематизовање и одлагање финансијске документације;
  • праћење прописа из области финансија и других области од значаја за рад Одсека;
  • праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
  • израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека,
  • и друге послове из делокруга Сектора.
Повратак на структуру

Одељења

Повратак на структуру

Одељење за кадровске и опште послове

Одељење за опште и кадровске послове обавља послове из области људских ресурса, правне, административне и помоћно-техничке послове, који се односе на:

  • припрему нацрта кадровског плана и праћење кадровског плана;
  • припрему прегледа података о запосленима за потребе израде предлога буџета и акта о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места;
  • послове везане за поступак вредновања радне успешности, награђивања, напредовања и распоређивања запослених;
  • предлагање програма стручног усавршавања за професионални развој запослених,
  • праћење, координацију и евиденцију спроведених обука за стручно усавршавање;
  • израду појединачних аката у вези са радноправним статусом чланова Савета, и државних службеника и намештеника запослених у Административној канцеларији;
  • израду појединачних аката о остваривању права из радног односа;
  • вођење, праћење и ажурирање кадровске евиденције и персоналних досијеа;
  • пријаву/одјаву запослених код надлежних органа;
  • припрему, координацију и праћење поступка пријема нових државних службеника;
  • припрему уговора о раду и уговора о ангажовању лица ван радног односа;
  • припрему података и документације за обрачун и исплату личних примања;
  • израду потврда и уверења о којима се води службена евиденција;
  • праћење и координацију послова и стања из области безбедности и здравља на раду;
  • праћење и координацију послова управљања службеним аутомобилом;
  • праћење послова одржавања хигијене у пословним просторијама;
  • праћење прописа из области од значаја за рад Одељења;
  • праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одељења;
  • припрему извештаја, анализа и информација из делокруга Одељења,
  • и друге послове из делокруга Одељења.
Повратак на структуру

Одсек

Повратак на структуру

Одсек за правне послове, европске интеграције и међународну сарадњу

Одсек за правне послове, европске интеграције и међународну сарадњу обавља нормативне, управно-правне и административно-техничке послове, који се односе на:

  • припрему и израду подзаконских аката из надлежности Савета предвиђених законом;
  • припрему и израду аката којима се уређује рад Административне канцеларије;
  • припрему мишљења о нацртима закона којима се уређује положај судија, организација и рад судова и припрему стручних мишљења и образложења различитих правних аката који уређују положај судије, организацију и поступање суда, као и других системских закона које суд примењује или је од значаја за обављање судијске функције;
  • сарадњу у изради подзаконског акта о организацији и раду суда и другог правосудног органа који је у надлежности министарства надлежног за правосуђе;
  • проверу усаглашености одлука и других аката из надлежности Савета са важећим прописима;
  • припрему акта којим се одређује број судија и судија поротника за сваки суд;
  • припрему одговора поводом изјављених тужби против Високог савета судства;
  • праћење европских интеграција, Стратегије развоја правосуђа и Акционог плана за поглавље 23, као и координацију активности које су у вези са међународном сарадњом;
  • вођење евиденције и извештаја о облицима и начину остваривања сарадње са судским саветима других држава и међународним организацијама;
  • припрему акта за утврђивање општих смерница за унутрашње уређење суда и припрему упутства за састављање извештаја о раду суда;
  • припрему акта за програм почетне обуке за судију и акта за програм сталне обуке за судију и запосленог у суду;
  • припрему предлога за годишњи план надзора над применом Судског пословника, и предлога за годишњи план надзора за праћење правилне расподеле предмета у судовима, по упутству;
  • координацију активности везано за поступак спровођења надзора, припрему образаца и вођење евиденције о извршеном надзору суда;
  • пријем и обраду притужби странке или другог учесника у поступку на рад судије или суда, експедовање притужбе надлежном председнику суда и вођење евиденције основаних притужби;
  • административну припрему материјала и евиденција из делокруга Одсека;
  • праћење прописа из области од значаја за рад Одсека, и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
  • припрему извештаја, анализа и информација из делокруга рада Одсека,
  • и друге послове из делокруга Одсека.
Повратак на структуру

Одсек за подршку дисциплинским органима и етичком одбору

Одсек за послове дисциплинских органа и Етичког одбора обавља управно-правне и административно-техничке послове, који се односе на:

  • стручну и административну подршку Дисциплинском тужиоцу, Дисциплинској комисији и Етичком одбору;
  • пријем, разматрање и сачињавање кратког садржаја из поднетих дисциплинских пријава и комплетирање предмета на основу којег поступа Дисциплински тужилац;
  • активности везане за подношење Предлога за вођење дисциплинског поступка, припрему додатног доказног материјала, прибављање писменог или усменог изјашњења судије о наводима из дисциплинске пријаве, подношење захтева за утврђивање кршења одредаба Етичког кодекса, по налогу Дисциплинског тужиоца;
  • припрему захтева и материјала за поступање Етичког одбора;
  • припрему нацрта Предлога за вођење дисциплинског поступка;
  • активности које се односе на подршку вођења дисциплинског поступка за утврђивање дисциплинске одговорности судије и председника суда;
  • припрему нацрта образложених одлука везано за дисциплинску одговорност судија и председника суда;
  • праћење одлука о утврђеној одговорности судије за кршење Етичког кодекса;
  • праћење налога Дисциплинске комисије и Етичког одбора за уписивање утврђене дисциплинске санкције судије и утврђене одговорности судије за кршење Етичког кодекса, у лични лист судије;
  • праћење мандата чланова радних тела и припрему поступка за њихово именовање;
  • припрему аката у вези са именовањем и радом чланова радних тела;
  • административно-техничку подршку раду радних тела;
  • вођење евиденције о предметима и старање о истим;
  • праћење прописа из области од значаја за рад радних тела;
  • праћење стања и предлагање мера за унапређење послова из делокруга Одсека;
  • припрему и израду извештаја, анализа и информација из делокруга Одсека,
  • и друге послове из делокруга Одсека.
Повратак на структуру

Групе

Повратак на структуру

Група за писарницу

Група за писарницу обавља административно-техничке послове, који обухватају:

  • пријем, распоређивање и евидентирање предмета у електронској писарници;
  • одређивање кратког садржаја предмета за уношење и чување података у систему за електронско вођење предмета;
  • достављање предмета у рад унутрашњим организационим јединицама;
  • чување предмета у роковнику, развођење и архивирање предмета;
  • издвајање и припрему поште за експедовање и отпремање, преко поштанске службе и путем курира;
  • непосредни пријем поднесака од странака;
  • пружање основних информација странкама у вези поднесака;
  • одвајање архивске грађе од безвредног регистратурског материјала, излучивање и уништавање безвредног регистратурског материјала;
  • старање о документарном материјалу и архивској грађи Савета, у складу са прописима који уређују ову област;
  • пословну комуникацију са изабраном архивском кућом за чување и складиштење регистратурског материјала везано за преузимање предмета на чување или благовремено достављање предмета или другог документарног материјала;
  • праћење стања и прописа из области канцеларијског пословања и других области од значаја за рад Групе, предлагање мера за унапређење рада, припрему и израду извештаја и информација из делокруга рада,
  • и друге послове из делокруга Групе.
Повратак на структуру

Самостални извршиоци изван свих унутрашњих јединица

Повратак на структуру

Интерни ревизор

Интерни ревизор, као самостални извршилац изван свих унутрашњих јединица обавља послове интерне ревизије, који се односе на:

  • израду повеље, стратешки и годишњи план интерне ревизије;
  • интерну ревизију организационих јединица Савета и свих пословних процеса;
  • интерну ревизију система, финансијску ревизију и ревизију усаглашености интерних аката са прописима;
  • учествовање у финансијском надзору судова, у делу послова интерне ревизије;
  • вођење евиденције и израду извештаја и информација о спроведеним ревизијама;
  • праћење прописа из области од значаја за послове интерне ревизије;
  • праћење стања, предлагање мера за унапређење послова из делокруга послова интерне ревизије, и друге послове који су од значаја за рад интерног ревизора.